Asumisneuvonta ja naapuruussovittelu

Kaksi asukasta kättelee.

Asumisneuvonta

VAV:n asumisneuvonta on tarkoitettu VAV:n asukkaille. Asumisneuvonnalla tarkoitetaan henkilökohtaiseen talouteen ja arjen hallintaan liittyvää ohjausta ja asumisen jatkuvuuden turvaamista. Asumisneuvonnalla pyritään tavoittamaan tuen tarpeessa olevia ja ohjaamaan heitä tarvittavien palveluiden piiriin.

Asumisneuvonta palvelee asukkaita joustavasti ja nopeasti puhelimitse, sähköpostitse sekä henkilökohtaisissa tapaamisissa. Asumisneuvonnan yhteystiedot löydät täältä.

Jos et tavoita asumisneuvojia puhelinajalla, voit jättää puhelinjärjestelmään soittopyynnön. Soittopyynnön perusteella asumisneuvonta soittaa takaisin puhelinaikoina. Muina ajankohtina voit lähettää asumisneuvojille viestiä OmaVAV-palvelun kautta tai sähköpostitse.

Naapuruussovittelu

Tammikuussa 2015 perustettu Naapuruussovittelun keskus on VAV:n yhteistyökumppani. Keskuksen työtä on ennaltaehkäistä ja sovitella asumiseen ja naapuruuteen liittyviä konflikteja. Naapuruussovittelun avulla voidaan puuttua naapureiden aiheuttamiin häiriöihin, hankalaksi koettuihin tilanteisiin ja ristiriitoihin, joita ovat esimerkiksi häiritsevä käyttäytyminen ja yhteisten tilojen käyttö, kahden- tai useamman naapurin väliset konfliktit, asukastoimikuntien yhteistyön ongelmat, kiinteistöyhtiön ja asukkaiden välinen epäluottamus tai etniset ja kulttuurikonfliktit.

Naapuruussovittelun keskuksesta saa maksutonta neuvontaa siitä, kuinka toimia esimerkiksi edellä mainituissa tilanteissa. Neuvoa voi kysyä puhelimitse, sähköpostitse tai Facebookissa. Tarkemmat yhteystiedot ja lisätietoa naapuruussovittelusta löydät Naapuruussovittelun keskuksen kotisivuilta ja Facebook-sivulta.

Ajankohtaista

Siirry arkistoon
Skrollaa