Kirjautuminen hakemuksen muokkaukselle ja OmaVAV-palveluun uudistuu. Muutokset astuvat voimaan 2.12. alkaen, ja ne toteutetaan vaiheittain. Uusien käyttäjien salasanan vähimmäispituus nousee…
Asukkaan oma palvelu – OmaVAV
OmaVAV-palvelu on VAV:n asukkaiden oma palvelu. Sen kautta vuokralainen voi seurata omia vuokranmaksutietojaan, ottaa yhteyttä meihin tai tehdä vikailmoituksen.
OmaVAV kokoaa tärkeät tiedot yhteen paikkaan, helpottaa asiointia ja tekee siitä läpinäkyvää. Palvelusta löytyy myös kiinteistön kulutusseuranta ja asukastoiminnan tiedotteet ja yhteystiedot. Palveluun pääset menemällä osoitteeseen oma.vav.fi tai klikkaamalla tämän sivuston oikeassa yläreunassa olevaa OmaVAV-ikonia.
Tutustu OmaVAV-oppaaseen ja ota palvelu käyttöösi.
Pääset kirjautumaan palveluun verkkopankkitunnuksillasi tai mobiilivarmenteella. Voit myös rekisteröityä palveluun, jolloin ensimmäisellä kerralla määrittelet salasanasi, millä kirjaudut palveluun sisään jatkossa. VAV:n järjestelmässä oleva sähköpostiosoite on käyttäjätunnuksesi. Palvelua voit käyttää älypuhelimellasi ja tietokoneellasi.
Huomioithan, että palveluun voi kirjautua ainoastaan vuokrasopimuksen tehnyt asukas, ei asunnossa kirjoilla oleva henkilö.
Usein kysyttyä
Alla on vastauksia yleisimpiin OmaVAV:n käyttöä koskeviin kysymyksiin:
Rekisteröityminen ei meinaa onnistua. Mitä voin tehdä?
Katso tästä tarkemmat ohjeet rekisteröitymiseen. Seuraamalla niitä vaihe vaiheelta rekisteröitymisen pitäisi onnistua.
Sain sähköpostiviestin, jossa pyydetään rekisteröitymään OmaVAV-palveluun. En ole edes VAV:n vuokralainen. Pitääkö minun tehdä jotain?
Jos sait kyseisen viestin, on sähköpostiosoitteesi tallennettu jonkun asiakkaamme yhteystietoihin. Ilmoita asiasta sähköpostiosoitteeseen vuokravalvonta@vav.fi, niin tarkistamme tiedot ja poistamme sähköpostiosoitteesi rekisteristämme.
Sain sähköpostiviestin, jossa pyydetään avaamaan linkki ja pankkitunnuksiakin tarvitaan. Onko tämä varmasti turvallista?
OmaVAV-palvelu toimii salatussa yhteydessä, jota on turvallista käyttää. Rekisteröityminen vaatii tunnistautumisen pankkitunnuksilla, jotta henkilöllisyytesi voidaan varmistaa. Samassa yhteydessä luot itsellesi käyttäjätunnuksen ja salasanan, jotka jäävät ainoastaan sinun tietoosi.
Unohdin salasanani. Miten voin saada uuden?
Kirjautumisruudun alareunassa on painike ”Salasana unohtunut?”. Klikkaa sitä ja seuraa ohjeita. Saat sähköpostiisi linkin salasanan vaihtoa varten.
Palvelu väittää salasanani olevan väärä, eikä ”Salasana unohtunut” -linkki toimi. Missä vika?
Tarkista, että yrität kirjautumista sillä käyttäjätunnuksella, jolla alun perin rekisteröidyit palveluun. ”Salasana unohtunut” -toiminto lähettää linkin salasanan vaihtoa varten siihen sähköpostiosoitteeseen, jolla olet rekisteröitynyt palveluun.
Mitä palvelussa näkyvä saldo tarkoittaa?
Jos summan edessä on miinus-merkki, saldo kertoo maksamatta olevan summan. Jos miinus-merkkiä ei ole, saldo tarkoittaa, että olet maksanut ylimääräistä, joka siirtyy automaattisesti seuraavalle kuukaudelle. Halutessasi voit vähentää sen seuraavan maksusi yhteydessä.