Kirjautuminen hakemuksen muokkaukselle ja OmaVAV-palveluun uudistuu. Muutokset astuvat voimaan 2.12. alkaen, ja ne toteutetaan vaiheittain. Uusien käyttäjien salasanan vähimmäispituus nousee…
VAV:n asiakaspalvelu uudistuu 9.12.2020 alkaen
23.11.2020Ajankohtaista
Onko sinulla kysyttävää asuntosi kunnosta tai vuokramaksustasi?
Asiakaspalvelumme uudistuu 9.12., jonka jälkeen palvelemme sinua asuntovuokrauksen ja isännöinnin asioissa numerossa 010 235 1450 sekä vuokravalvonnan ja asumisneuvonnan asioissa numerossa 010 235 1460.
– Asiakkaiden tulee olla aina palvelumme keskiössä. Tämä ajatus kirkkaana mielessä lähdimme keväällä 2020 kehittämään palveluitamme kohti parempaa tavoitettavuutta sekä helppoutta, kertoo VAV:n asiakkuusjohtaja Lasse Käck.
– Olemme noin kahden vuoden ajan kysyneet kuukausittain asukkaidemme näkemyksiä asumisesta VAV:n asunnossa ja yhteistyökumppaneidemme palveluista. VAV:n itse tuottamien palveluiden osalta suurimmiksi kehityskohdiksi asukkaamme ovat nostaneet henkilöstömme tavoitettavuuden sekä isännöitsijöiden näkyvyyden kiinteistöillä. Lisäksi he ovat nähneet parantamisen varaa kiinteistönhoidon palveluissa, joita ostamme ulkopuolisilta palveluntuottajilta. Nämä asiat sekä puhelinpalveluaikojen yhtenäistäminen ohjasivat tulevaa asiakaspalvelumme uudistusta, jatkaa Käck.
Asiakaspalvelu palvelee myös isännöinnin asioissa
Suurimpana muutoksena aiempaan tulee olemaan se, että jatkossa puhelimitse ja sähköpostitse tapahtuvan isännöinnin asiakaspalvelun eturintamassa toimii asiakaspalvelumme, kun tähän asti siinä ovat olleet isännöitsijät. Tavoitteenamme on ratkaista pääosa tulevista palvelupyynnöistä asiakaspalvelun toimesta puhelun aikana.
Tällä uudistuksella olemme varmemmin ja nopeammin asiakkaidemme tavoitettavissa ja samalla muutos mahdollistaa isännöitsijöiden ajan käytön ohjaamista aiempaa enemmän asiakaskokemukseen vaikuttaviin asioihin.
Autopaikat, saunavuorot ja avainasiat hoituvat jatkossakin huollon asiakaspalvelun kautta.
Puhelinpalveluajat yhtenäistyvät
Uudistuksen yhteydessä yhtenäistämme ja laajennamme puhelinpalveluaikoja koko asiakaspalvelumme osalta. Jatkossa puhelinpalvelumme on avoinna maanantaista torstaihin klo 10-13.00 välisenä aikana. Palveluajan ulkopuolella asiakkaamme saavat puhelinpalvelua asuinkiinteistönsä huoltoyhtiön palvelunumerosta, lisäksi asukkaiden chat-palvelu toimii vav.fi-sivustolla arkisin klo 8-22.00 sekä viikonloppuisin klo 9-18.00.
OmaVAV kätevin kanava kiireettömissä asioissa
OmaVAV -palvelu on jatkossakin kätevin tapa ottaa yhteyttä kaikissa kiireettömissä asioissa. Sähköisessä asioinnissa asiakkaan yhteydenotosta jää tieto järjestelmään, mikä helpottaa asioiden hoitamista VAV:n sisällä. Ilmoitusten lisäksi palvelussa voi lähettää viestejä asiakaspalveluun, vuokravalvontaan ja asumisneuvontaan sekä tarkastaa omat vuokrasopimus- ja maksutiedot.