Valtakunnallinen Meidän elämää -kampanja yhdistää viiden kunnallisen vuokrataloyhtiön voimat

Meidän elämää -kampanjan tavoitteena on nostaa esille kunnallista vuokra-asumista turvallisena, vakaana ja monipuolisenavaihtoehtona. Yhteistyössä ovat mukana JVA Jyväskylästä, TVT Turusta, Niiralan Kulma Kuopiosta, VAV Vantaalta ja Sivakka Oulusta. Asuntojen määrällä mitattuna kyseessä on suurin Suomessa toteutettu valtakunnallinen vuokra-asumisen kampanja.

Vuokra-asumisen suosio on säilynyt vakaana ja sen joustavuus antaa vaihtoehtoja niin perheille kuin yksineläville. Kampanjan toivotaan nostavan esiin kaupungin omia yhtiöitä vahvoina asumisen ja alueiden kehittäjinä. Kunnalliset vuokrataloyhtiöt eivät kilpaile keskenään, joten kampanjan myötä syntyy uudenlainen yhteistyöverkosto, joka kehittää vuokra-asumista valtakunnallisesti. Tavoitteena on esimerkiksi tukea perheiden elämäntilanteidenmuuttumista ja kaupungista toiseen siirtymistä.

Meidän elämää -kampanja alkaa kesäkuussa alueiden erilaisilla kanavapainotuksilla, pääkohderyhminään lapsiperheet, nuoret aikuiset ja seniorit. Mukana on mm. kolme tunteisiin vetoavaa tarinallista mainoselokuvaa, joissa välitetään vuokra-asumisen etuja, kuten yhteisöllisyyttä ja turvallisuutta. Television lisäksi videoista tulee pidemmät versiot sosiaaliseen mediaan. Kampanjassa käytetään sitä varten sävellettyä Meidän elämää -musiikkikappaletta.Kokonaisuuden suunnittelusta ja toteuttamisesta vastaa markkinointi- ja viestintätoimisto Kamua.Kampanjan kesto on 1–2 vuotta. Kampanjasivuun voit tutustua osoitteessa www.meidanelamaa.fi.

Lisätietoa VAV-konsernista antaa:

Minna Pääkkönen, viestintä- ja markkinontipäällikkö, VAV-konserni, puh. 0400 311 313, minna.paakkonen@vav.fi